Dokumenty
Aby otrzymać należne świadczenie od towarzystwa ubezpieczeniowego musisz zebrać kilka ważnych dokumentów. Będziesz potrzebował akt zgonu ubezpieczonego (oryginalny lub kopię potwierdzoną notarialnie), oryginał polisy ubezpieczeniowej oraz dowód tożsamości. Oprócz tego zazwyczaj towarzystwa ubezpieczeniowe mają swoje formularze, które należy wypełnić. Nie są one zbyt skomplikowane. Formularz możesz uzyskać od agenta ubezpieczeniowego lub w placówce towarzystwa.
Zakład ubezpieczeń może zażądać dostarczenia danych adresowych placówek medycznych, w których leczyła się osoba zmarła. Jeżeli śmierć nastąpiła w wyniku nieszczęśliwego wypadku, zakład ubezpieczeń może poprosić o dokumenty dotyczące okoliczności tego wypadku.
Zakład ubezpieczeń jest zobowiązany do wypłaty świadczenia w terminie 30 dni od daty otrzymania pisemnego zgłoszenia roszczenia. |
W przypadku, gdyby wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności towarzystwa nie było możliwe w tym czasie, świadczenie zostanie wypłacone w terminie 14 dni od dnia wyjaśnienia tych okoliczności.
W razie samobójstwa ubezpieczonego zgodnie z przepisami, zakład ubezpieczeń może wyłączyć swoją odpowiedzialność tylko wtedy, gdy samobójstwo nastąpiło przed upływem dwóch lat od zawarcia umowy ubezpieczenia.
Po upływie trzech lat od zawarcia umowy zakład nie może odmówić wypłaty świadczenia powołując się na to, że ubezpieczony podał nieprawdziwe dane przy zawieraniu umowy ubezpieczenia.
Towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaca należne świadczenie w formie wcześniej ustalonej z uposażonymi.
Alicja Szakiel
Kup ubezpieczenie